Konzum i dalje najjači, Plodine postale prvi konkurent

Bez autora
Jul 29 2012

AZTN je proveo istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2011. Istraživanje se temeljilo na uzorku od 55 poduzetnika koji su, prema ostvarenim prihodima, najveći trgovci na malo i veliko u Republici Hrvatskoj. Usporedba ukupnih prihoda poduzetnika pokazala je da je tržište maloprodaje u 2011. unatoč nastavku krize ukupno raslo 5,3 posto u odnosu na godinu prije, dok je tržište veleprodaje naraslo 2 posto. S tržišta obuhvaćenim istraživanjem u godinu dana nestao je samo jedan poduzetnik (Idis Kutina), a nastavljen je i lagani rast koncentriranosti tržišta (povećan je zajednički udio prvih 10 poduzetnika i iznosi 78 posto). Istodobno, međutim, i u 2011. godini nastavljen je trend smanjivanja dominacije Konzuma i rasta njegovih glavnih konkurenata. Konzum je ipak najjači trgovac u Hrvatskoj koji drži tržišni udio nešto manji od 30 posto i lidersku poziciju u jedanaest županija u Hrvatskoj te gradu Zagrebu.

Konzum i dalje najjači, Plodine postale prvi konkurentAZTN je proveo istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2011.

Istraživanje se temeljilo na uzorku od 55 poduzetnika koji su, prema ostvarenim prihodima, najveći trgovci na malo i veliko u Republici Hrvatskoj. Usporedba ukupnih prihoda poduzetnika pokazala je da je tržište maloprodaje u 2011. unatoč nastavku krize ukupno raslo 5,3 posto u odnosu na godinu prije, dok je tržište veleprodaje naraslo 2 posto.

S tržišta obuhvaćenim istraživanjem u godinu dana nestao je samo jedan poduzetnik (Idis Kutina), a nastavljen je i lagani rast koncentriranosti tržišta (povećan je zajednički udio prvih 10 poduzetnika i iznosi 78 posto).

Istodobno, međutim, i u 2011. godini nastavljen je trend smanjivanja dominacije Konzuma i rasta njegovih glavnih konkurenata. Konzum je ipak najjači trgovac u Hrvatskoj koji drži tržišni udio nešto manji od 30 posto i lidersku poziciju u jedanaest županija u Hrvatskoj te gradu Zagrebu.

No, jedna od značajki tržišta maloprodaje jest i uspješnost regionalnih i lokalnih trgovaca koji i u 2011. bilježe rast prometa i tržišnih udjela. Zahvaljujući visokom rastu prihoda, prvi Konzumov konkurent u 2011. postale su Plodine.

Međutim, uvjerljivo najveći skok prihoda u 2011. imao je Lidl koji je zahvaljujući tome postao treći najjači trgovac u Hrvatskoj. Lidl i Kaufland članice su grupe Schwarz i zajedno su najjači Konzumov konkurent u Hrvatskoj s oko 15 posto tržišnog udjela.

Najveće nominalno smanjenje prihoda među svim poduzetnicima obuhvaćenim istraživanjem imao je Mercator-H.

Među deset najvećih trgovaca u Hrvatskoj u 2011. ušao je Studenac iz Omiša, a izišao K.T.C. iz Križevaca.

Između 65 i 70 posto prihoda na tržištu maloprodaje ostvareno je u prodajnim mjestima velikog formata, odnosno u supermarketima i hipermarketima, pri čemu su najveći rast prometa imali hipermarketi i – male prodavaonice.

Za razliku od tržišta maloprodaje, tržište trgovine na veliko vrlo je koncentrirano i na njemu se u 2011. pokazatelj koncentriranosti u odnosu na godinu prije dodatno povećao. Dva najveća rivala – Konzum i Metro – na tom tržištu drže zajednički tržišni udjel veći od  73 posto.

Cjelovitu informaciju o Istraživanju tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo AZTN će naknadno objaviti na svojim internetskim stranicama.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik